x
۱۳ / آذر / ۱۴۰۲ ۱۸:۳۳

هوای ارومیه ناسالم شد

هوای ارومیه ناسالم شد

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طبق شاخص‌های سنجش کیفیت، هوای ارومیه امروز دوشنبه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کد خبر: ۸۱۱۸۳۳
هلوو

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سعید موسوی در این زمینه با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در ارومیه طبق آخرین داده‌های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های بامداد روز دوشنبه نیز کیفیت هوا در ارومیه و سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

وی اظهار کرد: این شرایط تا اواسط هفته جاری و رفع سکون هوای استان پایدار است و در صورت افزایش شاخص آلایندگی کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و تصمیمات لازم توسط اعضا اخذ خواهد شد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص خودروها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

موسوی ادامه داد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردد اجتناب کنند.

وی توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

موسوی گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توأم با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل‌های سرد سال مرکز آن ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها در برخی نقاط مواجه است.

برچسب ها:
آلودگی هوا
ارسال نظرات
نظرات شما
ناشناس
-
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سلام دادش بی خودی به خودتون زحمت ندین.هوای ارومیه از پنجشنبه هفته گذشته آلوده بوده
0
0
x